СТАНОВИЩЕ относно състоянието на път II-16 София-Своге-Мездра

СТАНОВИЩЕ

На Институт за пътна безопасност

Относно: състоянието на път II-16 София-Своге-Мездра

Път II-16 с обща дължина от 81,779 км. е т. нар. „Искърско дефиле“. Изключително живописен път и важна свързваща артерия по направлението Видин-София, особено когато Е79 е в ремонт или поради други причини по направлението А-2, I-1 не може да се преминава (направлението София-Ботевград-Мездра-Враца). В тези не редки случаи се използва Искърското дефиле като алтернатива.

В тази връзка с договор за строителство от 03.08.2011 г. е възложено изпълнението на „Рехабилитация и реконструкция на път II-16 от републиканската пътна мрежа“ във връзка с проект Транзитни пътища V, Лот 17. Стойността на този ремонт е 22 957 298,00 евро без ДДС /СМР + аванс/, а заложеният срок на изпълнение е 24 месеца + 365 дни за съобщаване на дефекти. Официално проектът за рехабилитация е завършен на 27.12.2016 г. (Официална информация получена по реда на ЗДОИ чрез Решение № РД-ОИ-55/23.08.2018 г.).

По информацията, предоставена на Института, става ясно и че „Агенция „Пътна инфраструктура“ е организирала провеждането на оглед на обекта от комисии с цел констатиране на всички гаранционни дефекти. Огледите са проведени и наличните гаранционни дефекти са описани. Тяхното отстраняване следва да бъде извършено от фирмата изпълнител на обекта – ДЗЗД „Трейс Своге“, като се планира това да се случи преди началото на зимния сезон.

Институтът за пътна безопасно извърши свой оглед и констатира следното състояние на ремонтирания за 22 957 298,00 евро без ДДС път към 03.08.2018 г.:

Разрушена асфалтова настилка при разклона за с. Скакля

 

Нарушено асфалтово покритие в близост до г. Бов

 

На много места асфалтовата настилка е компрометирана и в лошо състояние. Това реално се е случило след по-малко от две години след завършването на обекта.

Експертите на института изпратиха запитване и относно това дали и колко пари общо са похарчени за поддръжка на пътя по отношение на почистването на крайпътните канавки от паднали камъни, подмяна на пътни знаци, които са били счупени и подрязването на храсти от началото на тази година. От АПИ чрез Реш. № РД-ОИ-55/23.08.2018 г. ни предоставиха информация, че дейността по поддръжка се извършва от фирмата, поддържаща републиканските пътища в област София, до момента конкретно за този пътен участък от началото на годината са похарчени 33 906 лв. с ДДС.

ИПБ направи отново своя проверка за състоянието на пътя след извършеното почистване на стойност 33 906 лв. с ДДС и установи следното към дата 03.08.2018 г.:

В близост до г. Бов

 

В близост до гр. Своге

 

В близост до с. Церово

 

До г. Бов

 

Институтът за пътна безопасност няма да коментира стойността на ремонта на пътя или дали парите похарчени за поддръжка са похарчени целесъобразно, а ще отправи само един въпрос към министъра на регионалното развитие и благоустройството:

– Уважаеми г-н министър, по този начин ли се грижите за сигурността на нашите граждани по републиканските пътища?

ИПБ

Please follow and like us:

3 коментара за “СТАНОВИЩЕ относно състоянието на път II-16 София-Своге-Мездра

  1. Това Ваше заключение, макар и подкрепено с повече от оскъден снимков и текстов материал (сигурен съм, че имате и още) би трябвало да е достатъчно да бъдат осъдени шефовете на Трейс-Своге на дълги години затвор за вчерашната трагедия край Своге. Това обаче няма да вдигне мъртвите от гроба.
    Нещо извънредно се е случило на пътя, за да се поднесе автобуса и да се удари в трите насрещни автомобила. Минавал съм по този път стотици пъти преди години когато работех в Своге. Разклона за Лесков Дол е едно от най-опасните места, особено при буря, когато отгоре идва истински порой с камъни, правещи сцеплението с пътя равно на нула.
    На много места с особено висока степен на опасност – остри завои с обратни наклони, лоша видимост, настилка и т.н. по пътя в дефилето, металните мантинели трябва да се подменят с по-високи и здрави БЕТОННИ такива. Металните НЕ могат да издържат удар на лека кола, камо ли на пълен автобус, макар и движещ се само с 53 км/ч, както се видя. Освен това цената на една бетонна мантинела не е кой-знае колко по-висока от металната, особено ако се произвеждат серийно, в модулен вариант.
    Освен това трябва да се въведе цялостна мрежа за денонощно нон-стоп Наблюдение, Асистенция и Анализ със Стационарни Камери и специални, роботизирани ДРОНОВЕ, задвижвани с втечнен газ, с дълъг, над 24 часа режим на полет, по цялата Републиканска пътна мрежа.
    Крайно време е грижата за безопасността на пътя да влезе в 21-ви век.
    Изпратих подобно предложение преди две години в МВР, но не получих никакъв отговор. Бюрокрацията, както и липсата на въображение, имат също значителна вина за големия брой загинали и ранени на пътя.
    Дроновете ще наблюдават за конфликтни ситуации поради лоши пътища и пътни условия, които да бъдат анализирани и взети мерки, ще следят за коли с превишена скорост, неправилно изпреварване, странно и неправилно движение на пътя, видимо лошо и опасно техническо състояние, и други нарушения, за издирвани МПС и лица, ще сигнализират за задръствания и произшествия – като това от вчера, ако беше сигнализирано навреме и линейките бяха дошли на 15-та минута вместо на 55-тата, може би още някой щеше да е жив. Ще следят за всякакви инциденти, дупки, липсващи или идиотско-поставени знаци, поледици, разлято масло, свлачища, животни, каруци, извънгабаритна селскостопанска и др. техника, изкъртени мантинели, пълни канавки и порои по платното, обрасли банкети, пътни, горски полски пожари и десетки други неща. Всичко ще се вижда като на длан, при минимални усилия и средства.
    Освен това Дроновете ще АСИСТИРАТ при произшествия – например ще носят Пожарогасители и ще могат да ГАСЯТ малки пожари, ще могат да доставят Медикаменти и Превързочни материали, Инструменти, Въжета, Телефони, Батерии, Радиостанции където няма обхват, Фенери, Храна и Вода и др. необходими неща.
    В момента се разработват успешно и са пред серийно производство Електрически и Водородни Дронове за превоз на двама човека, така че скоро ще има и супер-бързи Въздушни Линейки.
    Особено важно е да се въведе и високочувствителен Джи-Пи-Ес, излъчван от системата Дронове, показващ на екран в колата невидима за шофьора ситуация зад завоя, отвъд колоната от ТИРове или при мъгла, нощ, буря, виелица (HD GPS „See-Beyond-Curve“). По този начин ще може да се изпреварва „по уреди“, когато НЯМА НИКАКВА физическа видимост за насрещни коли зад завоя или колоната. Целия път и ситуацията на него, на около километър напред, ще се вижда на екрана в реално време и с всички подробности, дори при нулева видимост.
    Освен това дроновете ще излъчват Радио и ТВ сигнал, Интернет, Джиесем сигнал, интерактивни подробни карти и указания за района на движение и др. Ще се предава постоянна актуална информация за участъка на пътя в който се движи конкретния автомобил, плюс новини, публицистика, музика и реклами.
    Ще кажете – това ще струва МНОГО ПАРИ, и ще сте прави, но ще кажа, че системата ще се САМОИЗДЪРЖА чрез АБОНАМЕНТ с шофьорите и с медиите, и основно, чрез РЕКЛАМИ.
    Не само ще се издържа, но и ще ВНАСЯ огромни суми от данъци в държавния бюджет.
    Няма никакво съмнение, че въвеждането на подобна система ще намали РЯЗКО невъобръзимото число жертви и ранени на пътя.
    Наблюдавайки как се развиват технологиите в сектора, подозирам, че скоро от ЕС ще ни бъде спусната подобна директива, независимо дали ни харесва или не.
    grainis@abv.bg
    https://solargas.alle.bg/hydrogen-airship

  2. Пропуснах да кажа, че цялата технология по производството на Дроновете и организацията и поддръжката на цялата система за наблюдение може да бъде изцяло българска, производството да бъде в български предприятия, с български работници и специалисти. Ще могат да се разкрият СТОТИЦИ нови работни места и при успешен старт, тази система ще може да се предлага и за ЕКСПОРТ и в други страни по света.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *